ابزار کاربر

ابزار سایت


free_food

تفاوت‌ها

تفاوت دو نسخهٔ متفاوت از صفحه را مشاهده می‌کنید.

پیوند به صفحه‌ی تفاوت‌ها

free_food [2019/02/19 12:18]
free_food [2019/04/22 11:10] (فعلی)
خط 1: خط 1:
 +====== غذاهای آزاد ======
  
 +
 +یکی‌ از چیزهایی که شما را در رژیم کاهش وزن کمک می‌کند آشنایی و استفاده از خوراکی‌هایی است که اصطلاحا غذای آزاد نامیده می‌شوند.
 +به طور کلی غذاهای آزاد دو دسته هستند:
 +
 +**دسته اول،** سبزیجات غیر نشاسته‌ای که  به علت حجم زیاد، کالری نسبتا کم و فیبر بالا باعث ایجاد سیری می‌شوند، به گوارش کمک می‌کنند و منبع خیلی خوب [[minerals|مواد معدنی]] و [[vitamins|ویتامین‌ها]] هستند. ​  ​می‌توانید آنها را بین وعده‌های غذایی بخورید و یا همراه وعده اصلی تا به غذای رژیمی رنگ و طعم بدهید. ​
 +
 +
 +**دسته دوم،** چاشنی‌ها و ادویه‌ها هستند. تقریبا همه ادویه‌ها، آبلیمو (و مشابه آن)، خردل، سس تند، سس سویا و‌ حتی کمی ترشی و خیارشور با توجه به کالری کم سبب می‌شوند که طعم غذا لذت‌بخش‌تر شود. ​
 +
 +
 +مصرف آب، چای و قهوه بدون شکر هم مانعی ندارد. ​
 +
 +{{:​سبزیجات-01.jpg?​300|}} {{:​غذاهای_آزاد-01.jpg?​300|}}
 +
 +===== چند نکته مهم: =====
 +
 +  - [[vegetables|سبزیجات غیر نشاسته‌ای،]] مانند: كرفس، خيار، هويج، كاهو، گوجه فرنگی، كلم بروكلى، سبزيجات برگ سبز، قارچ، فلفل دلمه اى، تربچه
 +  - اگر فشار خون دارید از مصرف چیزهای شور پرهیز کنید هرچند کالری زیادی ندارند. ​
 +  - سس گوجه فرنگی‌های آماده (کچاپ) کم کالری نیستند، بلکه حاوی شکر و روغن هستند!
 +  - با مصرف غذاهای آزاد، احساس گرسنگی را دور کنید و غذاهای رژیمی را خوشمزه کنید